شیر پروانه ای ویفری butterfly Wafer valve چیست؟ + کاربردها | کسری ساران

شیر پروانه ای ویفری butterfly Wafer valve چیست؟ + کاربردها | کسری ساران

در صورت استقرار در فضای باز محافظت در برابر تابش خورشید و یخ زدگی و سایر عوامل محیطی از قبیل گرد و خاک، رطوبت، بادهای شدید و غیره ضروریست. در صورت عدم پوشش های مورد نیاز شیرها پوسیده و عمکلرد آنها مختل خواهد شد. سایزهای تولیدی این شیر از 4 اینچ تا 12 اینچ می‌باشد (سایر سایزها به صورت سفارشی قابل تولید می‌باشد). به این معنی است که در X% باز شدن دیسک، دبی همان X% دبی حداکثر خواهد بود.

  • همچنین می توان با انتخاب مواد درست، شیر پروانه ای سه آفست را به صورت کرایوژنیک تولید کرد تا برای استفاده در صنایع LNG و LPG نیز مناسب باشد.
  • در ادامه هرکدام از این شیر پروانه ای به طور مختصر توضیح داده می شوند.
  • در هنگام استفاده از شیرهای پروانه ای به عنوان کنترل کننده جریان باید مراقب شرایط بروز کاویتاسیون بود.
  • همچنین، شیر پروانه ‌ای برای کنترل جریان یک‌طرفه بهترین گزینه است، در حالی که شیر توپی برای کنترل جریان دوطرفه مناسب است.
  • شیر پروانه ای ها را می توان به صورت دستی یا توسط یک مکانیزم فعال کننده خودکار که در سیستم کنترل فرآیند خط لوله یکپارچه شده است، استفاده کرد.
  • از لحاظ چرخش و باز کردن مسیر سیال یا بستن آن، شیر پروانه ای شبیه شیر توپی عمل می کند.

نصب آسان تر است و در مقایسه با شیر های پروانه ای جای نصب کمی دارد. با این حال، به دلیل وجود دیسک در شیرهای پروانه ای، نمی توان آنها را برای اهداف تمیز کردن پیگ کرد. شیر های توپی برای کاربرد های با فشار بالا با قطر کوچک مفید هستند. زیرا برای فشار های دیفرانسیل بالاتر مناسب تر هستند و کمترین افت فشار را روی سیستم ایجاد می کنند. شیرهای پروانه ای لاگ ویفر نیز مانند شیرهای ویفری، فاقد فلنج هستند و صرفا در زمان نصب در خطوط لوله، بین دو فلنج قرار می گیرند. تعداد سوراخ های موجود در بدنه این نوع از شیر پروانه ای استیل بین 4 عدد است که در مقایسه با شیرهای ویفری، مقدار بیشتری است و از این رو، این شیرها در سیالات فشار قوی قابل استفاده خواهند بود.

  آموزش ساخت ربات مدرسه رباتیک اینترنتی سرزمین خلاقیت پیشروبات سرزمین ایده های نو

انواع شیر پروانه ای صنعتی

در این مطلب میخواهیم با شیر پروانه ای آشنا شویم و در مورد قیمت این نوع شیرها اطلاعات لازم را در اختیار خوانندگان عزیز این مطلب قرار دهیم. تماس فقط در نقطه نهایی بسته شدن با زاویه 90 درجه به عنوان یک توقف مکانیکی انجام می شود. شیر های با سیت فلز تو فلز از طراحی Triple Offset استفاده می کند. سیت به یک پروفیل مخروطی افستی تبدیل می شود که در نتیجه یک مخروط راست زاویه ای ایجاد می شود. شما می توانید این را در تصویر سوم با بزرگنمایی از زاویه سیت ببینید. در اینجا اصطکاک بین دیسک و سیت در طول چرخه عملیاتی کامل است که یکی از معایب شیرپروانه ای بدون انحراف محسوب می شود.

شیر پروانه ای ویفری  EPDM

شاید هم شیر به‌صورت پله‌پله باز شود تا جریان به‌صورت فشارشکن برقرار شود. برای نصب باید سیال داخل لوله را قطع کنیم و با بازرسی داخل و لبه لوله از سالم بدون آن اطمینان حاصل کنیم، لبه های لوله را تمیز کرده و آمده اتصال می کنیم. باترفلای ولو را از بسته بندی خارج کنید و لبه های آن را که ماشین کاری شده بررسی کنید که دارای خط یا ضرب خوردگی نباشد.

شیر پروانه ای هم مرکز:

در هنگام استفاده از شیرهای پروانه ای به عنوان کنترل کننده جریان باید مراقب شرایط بروز کاویتاسیون بود. همچنین اگر هنگام بستن، شیر با سرعت زیاد بسته شود، پدیده ضربه قوچ می تواند در سیستم ایجاد گردد. کاویتاسیون حاصل اختلاف فشار در دو سوی شیر می باشد و باید متوجه بود که در حالت نبودن شبکه در پایین دست، اختلاف فشار دو سوی شیر بیشتر از حالت وجود سیستم لوله کشی در پایین دست است. علاوه بر این موضوع کاویتاسیون موجب کاهش شدید طول عمر شیر و حتی لوله کشی پایین دست خواهد گردید. لیست قیمت شیر پروانه ای ، شیر پروانه ای یا باترفلای ولو یا باترفلی ولو  BUTTERFLY VALVE يكي از ساده‌ترين شيرهايي كه كاربرد صنعتي آن در واحدهاي نفت و پتروشيمي متداول است شير صنعتي پروانه‌اي است.

  ساخت ربات تلگرام با ربات manybot botfather ایران هاست